Helyi vállalkozásnak helyi marketing kell!

Want create site? Find Free WordPress Themes and plugins.

A cím megfogalmazásakor több ismerősöm is eszembe jutott. Mind helyi kisvállalkozók egy városban. És mind egy problémával küzdenek: növekedni szeretnének.

A növekedés persze lehet kényszer is, ahogy látjuk legtöbb esetben. Új ügyfelek kellenek, új bevételi forrásra van szükségük, hogy háttérben tarthassák vagy épp megelőzhessék a konkurenciát. Így működik ez leginkább.

üzleti piacelemzés és webmarketing

Naponta akár többször is keresik őket levélszeméték, azaz a kéretlen mindent jól tudó marketing guruk. És igen, valóban mindent tudnak! Csak ez egy vállalkozáshoz kevés! Ők marketingesek. Nem az üzlet tulajdonosai. Nem tudnak az ismerőseim fejével gondolkodni, mert nem itt élnek, nem helyiként gondolkodnak. Általános érveik persze megkérdőjelezhetetlen tények. De mit ér ez egy speciális környezetben. Aligha tudok olyan esetet felsorolni, amikor a “felejtsd el helyi lapokban való hirdetést” helyett a “google-ben hirdesd magad” azonnal működne. És a költségét is aránytalanul tüntetik fel.

konkurencia elemzés

A kreativ-honlap tapasztalata az, hogy egy helyi vállalkozó a saját szolgáltatását úgy tudja érvényre juttatni a vonzáskörzetén belül (ami egy város + 10-30 km), hogy az ott élők szokásainak és szókincsének megfelelően kommunikál.
Mindezt teszi úgy, hogy hatékony, megfizethető felületeken mutatja meg magát.
De ettől még nem leszünk “tulajdonosi szemlélettel rendelkező” üzletemberek. Akkor mi alapján ajánljuk magunkat?
A helyzet a következő:
Hirdetjük a marketing szolgáltatásunkat – majd megkeresnek minket egy ajánlatért. És nem tudunk válaszolni. Nincs ár, nincs idő. Nem tudjuk.
Meglátogatjuk a vállalkozót. Először interneten, aztán személyesen. Utána el is mondjuk, hogy megkerestük. Nem terveztünk. Spontán próbáltunk meg rátalálni a szolgáltatására. Megvizsgáltuk ki ő igazából azon a piacon, amit képvisel. És persze, amit mi is képviselünk majd reklámjainkban. Ezt követően meglátogatjuk a szerintünk leginkább látható és számunkra (szubjektív) legrelevánsabb céget. És kérdezünk. Ajánlatot kérünk. Elemzünk.
Ha nekünk, laikus embereknek válaszok és kérdések jönnek-mennek, abból egy szakember (jelen esetben a megbízónk) sokkal több információt képes előásni. Folyamatos üzleti piacelemzést követően valódi marketinget, igazi segítséget kap tőlünk az ügyfél. Minden esetben szükségünk van a hozzá nem értő és a szakember véleményére is. Miért?
Azon a területen, amelyen a vállalkozó dolgozik, nem szakemberek élnek! Hétköznapi, átlagemberek, akik meg szeretnék vásárolni a szolgáltatását.

ügyfélszerzés

Ezeket az embereket együtt megismerhetjük. Nekünk van időnk és tudáshiányunk ahhoz, hogy életszerűen kérdezzünk, elemezzünk konkurenciát, partnereket. A megbízónk az általunk felépített tudásbázisból valódi irányt építhet.

Ha a megbízó valós információval rendelkezik a piacáról, az őt körülvevő cégekről, vásárlókról, mi is garantált eredményeket biztosíthatunk tudásunkkal.

Olyan helyi vállalkozások, mint pl. fodrász, műkörmös, ügyvéd, élelmiszerbolt, iskola, könyvelő, építőipari vállalkozás, takarítócég, szakáruház, magángyógyászat, fogorvos, stb. nem általános marketinget használnak a fejlődéshez. Nekik piac- és konkurencia-elemzés, piacfeltárás szükséges.

Ezt nyújtja a kreativ-honlap.

 

 

Did you find apk for android? You can find new Free Android Games and apps.