Wifi Aware – még több információ a közvetlen környezetünkről

forrás : ipon.hu

 

A WiFi Alliance a megváltozott felhasználói szokásokra reagálva egy új technológiát állít csatasorba, amelynek legfőbb feladata a jelenlét központú alkalmazások és szolgáltatások hathatós támogatása a WiFi és a WiFi Aware együttes bevetésével. A mobilozók egyre többször találkozhatnak jelenlét alapú extra szolgáltatásokkal – többnyire még csak Bluetooth alapon –, amelyek jelentősen növelik a felhasználói élményt, hisz extra információkat, extra lehetőségeket tárnak az éppen arra járók elé, ami növelheti a kereskedők forgalmát, ugyanakkor az egyes szolgáltatások értékét is emelheti – attól függően, éppen mely területről van szó.

Laptop wifi, honlapkészítés

A WiFi Aware minősítést elnyerő eszközök GSM, GPS és WiFI kapcsolat nélkül, valós időben, rendkívül energiatakarékosan találják meg egymást. A WiFi Aware lényege, hogy az azt támogató mobileszközök folyamatosan pásztázzák környezetüket, csak úgy, ahogy a WiFi Aware minősítéssel ellátott routerek is, így az eszközök még azelőtt kezdhetnek kommunikálni WiFi hatótávolságon belül, hogy a WiFi kapcsolat egyáltalán felépülne. Ez a módszer sokkal energiatakarékosabban működik, mint a tradicionális WiFi kereső, ami kiemelten fontos az akkumulátorról üzemelő eszközök esetében. Amennyiben szükséges, megvan a lehetőség normál WiFi kapcsolatra történő átállásra is, méghozzá gyorsan.

Wifi Aware – fedezd fel a környezeted

A technológia jóvoltából az előre beállított felhasználói preferenciák alapján könnyedén megfelelő információkhoz és szolgáltatásokhoz juthatunk az aktuális helyszínen, még akkor is, ha egy rettentően zsúfolt rendezvényről van szó, hisz a WiFi Aware ilyen környezetben is megbízhatóan, stabilan működik. Segítségével személyre szabott helyi, szociális és mobil felhasználói élmény érhető el: könnyedén találhatunk például utazás közben ellenfeleket a különböző játékokhoz, de a koncerten az első sorból készített fotókat is könnyedén megoszthatjuk közvetlen környezetünkkel, sőt, a helyi dolgokkal kapcsolatban is információkhoz juthatunk. A szolgáltatás akár múzeumi “tárlatvezetéshez” is használható, ahol a különböző alkotások előtt állva a helyi rendszer extra háttér információt tárhat elénk.

Íme egy videó, ami segít megérteni a lényeget:

[cmsms_embed link=”https://youtu.be/xwSYPqqhTsQ” width=”400″ wrap=”true” animation_delay=”0″]

A WiFi Aware segítségével apró információk kétirányú megosztására van lehetőség: közölhető aktuális pozíciónk, a különböző szenzorok által rögzített adatok, de akár a környéken elérhető szolgáltatások listáját is megkaphatjuk gyorsan, valós időben. A WiFi Aware egy alkalmazás-centrikus eljárás, ami lehetőséget biztosít különböző adatvédelmi beállítások elvégzésére, így rajtunk múlik, mely funkcióit használjuk.

A technológia mostantól elérhető, az alábbi megoldások pedig már támogatják is.

• Broadcom BCM4358
• Intel® Dual Band Wireless-AC 7260
• Marvell Avastar 88W8897 802.11ac low power Wi-Fi combo chip
• Realtek RTL8812AE 2×2 a/b/g/n/ac MiniCard

Az eljárás után több gyártó is érdeklődik, de hogy sikeres lesz-e, az azon múlik, sikerül-e hatékonyan kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.

Kereshetünk a videóban levő szövegekre

Hamarosan kereshetünk akár zenei klipek videóinak szövegezésében is

Egyre több az internetre feltöltött videó, de ezek tartalma a keresők számára láthatatlan. Most olyan mechanizmusok váltak elérhetővé, amelyek lehetővé teszik a felvételekben való szövegfelismerést. Az elmúlt tíz évben a videoplatformok egyre népszerűbbé váltak. A világhálón minden eddiginél egyszerűbb lett a felvételek automatikus elkészítése és feltöltése, ez pedig a nagy multimédiás adatmennyiségek rendkívül gyors elterjedéséhez vezetett. Éppen emiatt vált az is fontossá, hogy hatékonyan lehessen keresni a videókban.A Hasso Plattner Intézet (HPI) különböző keresési mechanizmusokat fejlesztett ki. A videókban lévő szövegek felismerése komoly kutatási kihívást jelent a szakemberek számára, mert az anyagokban különbséget kell tenni az utólag elhelyezett feliratok és már a felvétel rögzítésekor szereplő szövegek között. A szövegek pozíciója is változhat és vannak más tényezők (kontraszt, gyors mozgások stb.) is, amelyek befolyásolhatják a megjelenítésüket.

Az internetes videók gyakran csak kis felbontásban elérhetők, emiatt előfordulnak tömörítési és egyéb hibák, amelyek befolyásolják a megjelenített szöveg minőségét és ezáltal akadályozzák annak jó felismerését. A szakembereknek mindezeket figyelembe kell venniük. A HPI munkatársai egy úgynevezett neurális hálózatot (Convolutional Neural Networksm, CNN) alkottak meg a szövegek felismerésére, amelynek először több millió digitális képet kellett tanulmányoznia, hogy így javítsák a pontosságát. A kész megoldás valós időben is pontos és a reakcióideje az emberéhez hasonló, így a rendszer akár interaktív helyzetekben, például egy webkamerán keresztüli valós idejű azonosítás során is működőképes.

Az új mechanizmusok segítségével a közeljövőben tartalomalapú videokeresők készíthetők, a vezetőket segítő rendszereknél is lehetővé válhat a szövegek felismerése, valamint a felvételek automatikusan kategorizálhatók lesznek.

forrás : sg.hu

Ingyen és korlátlan fotó tárolás a Google-től (forrás HWSW)

Korlátlanul és ingyen tárolja képeinket a Google Photos

Hivatalosan is megerősítette a Google új képtárhely szolgáltatását, amely Android és iOS appon, valamint weben keresztül is elérhető. A Google Photos ingyen és bérmentve kínál korlátlan tárhelyet a képek és videók felhős tárolására, amelyet számos szerkesztési funkció, és egy erőteljes keresőmotor tesz még vonzóbbá.

Erős lökést ad a fizetős képtárhelyeknek a Google:  a cég hivatalosan is bejelentette a pár napja már kiszivárgott, különálló Google Photos szolgáltatást. A Photos meglehetősen impresszív csomagot kínál a felhasználók számára, mindezt ingyen. A fotók és videók tárolására szolgáló korlátlan felhős tárhely számos szerkesztési funkcióval és egy fejlett keresési motorral egészül ki. A szolgáltatás teljesen kiválik a Google+-ból, önálló appként már letölthető Android és iOS eszközökre, valamint webes felületen is elérhető.

Az ingyenes felhős tárhely némi korlátozást is tartalmaz: maximum 16 megapixeles képeket, és 1080p-s Full HD felbontású videókat tárolhatunk itt, ez azonban a legtöbb hétköznapi felhasználónak bőven elég. Ha ennél nagyobb képeket és videókat töltünk fel, a Google automatikusan tömöríti őket, bár a cég szerint ez “szemmel nem látható”. Ha mégis azt az opciót választjuk feltöltéskor, hogy megtartanánk minden egyes pixelt, akkor az ingyenes 15 gigabájtos Drive tárhelyre vándorolnak a képek.

A személyes Google-öd

A Google szolgáltatása nem csak azért vonzó, mert ingyen kínál korlátlan mennyiségű helyet, hanem mert erőteljes technológiákat alkalmaz: a tárolás, szerkesztés, rendezés és keresés mind automatizált folyamat, nem kell manuálisan mozgatni fájlokat, színeket javítani és embereket megjelölni. A keresőmotorjáról elhíresült cég a hatékony keresést sem hagyta ki az alkalmazásból: lehetőségünk van a könyvtárunkban kulcsszavakra keresve különféle tartalmú képekre szűrni, amely a fejlett képfelismerőnek köszönhető – ha beírjuk például, hogy pizza, akkor a pizzás képeinket hozza ki. A fejlett detektornak hála, a szolgáltatás nem csak arcokat és tárgyakat ismer fel, de helyszíneket is beazonosít anélkül, hogy bármilyen GPS-információt szolgáltatnánk – így például tudja, ha az Eiffel-toronyt fotóztuk le.

A szolgáltatás másik egyedi funkciója, hogy képes átfésülni a fotókat tartalmazó könyvtárakat, és megkeresi a megadotthoz hasonló vagy azonos fotókat, így a duplikált képek törlésével több helyet is felszabadít. Bár ez korlátlan tárhely lévén nem igazán tűnik súlyos problémának, átláthatóságot tekintve hasznos.

Az Instagramhoz hasonlóan a Photos többféle képarányú kivágást, filtereket, és más automatikus képkorrekciókat kínál, amelyek gyors és látványos szerkesztést tesznek lehetővé, ezt kiegészítve megosztási funkciókkal. Az “assistant” funkciónak köszönhetően a szolgáltatás különböző szerkesztési javaslatok dob fel, az azonos tematikájú képekből pedig akár videót, kollázsokat vagy GIF-et is készít. Ezeket kiegészíti közösségi megosztási funkciókkal: mivel különálló alkalmazásként a Photosnak már nem kell a Google+-ra támaszkodnia, ezáltal a tartalmak továbboszthatók Twitteren, WhatsAppon, Facebookon is – egy link alatt akár egész csoportnyi képet is megoszthatunk.

A Google-nek volt ideje kifejleszteni ezeket a technológiákat, lévén nem áll tőle messze a képtárhely szolgáltatás: a cég 2004-ben vásárolta fel a Picasát, amely már rendelkezett kulcsszavas organizációs rendszerrel, pár év múlva pedig megkapta az arcfelismerés funkciót, ezután pedig szolgáltatás beolvadt a Google+ba.

Miért jó ez a Google-nek?

A Google Photos jóval vonzóbb alternatívának tűnik a többi, ráadásul fizetős szolgáltatással szemben. Ezzel legerősebb konkurense lehet az Apple hasonlóan korlátlan tárhelyet biztosító, ám borsosabb árú iCloudjának, amelyért évi 240 dollárt kell fizetni. A Dropbox árcédulája bár ennek fele (100 dollár), továbbra is jelentős összeg. Az ingyenes tárhelyek a havidíj elhagyásával más módokon próbálják monetizálni szolgáltatásukat: a Flickr például bár 1 terabájtnyi tárhelyet kínál ingyen, de a Yahoo-s hirdetések eltüntetéséért fizetni kell.

A Google szerint nekik nem céljuk a jövőben az ilyen típusú monetizálás, hirdetéses rendszer sem lesz – bőven eleget profitálnak a felhasználókról összegyűjtött információkkal, amelyeknek köszönhetően pontosabb, célzott hirdetéseket és perszónákat tudnak felállítani. Ha jobban megnézzük, az ehhez szükséges eszközöket már mind tartalmazza a szolgáltatás: az azonosító algoritmusok könnyedén ismerik fel a felhasználó szokásait és személyiségét – a kedvenc italunkról fotózott kép talán visszaköszön máshol egy hirdetésben, a helyek ahol jártunk, pedig elárulják, hogy mit szeretünk fogyasztani.

 

Honlapkészítés “fogd és vidd” módszerrel

[cmsms_row][cmsms_column data_width=”1/2″][cmsms_text]

Layers. – ingyenes honlapkészítés

Egy új WordPress alapú honlap építő szoftver. Egyszerű, gyors, kiegészíthető, ingyenes.

 

[/cmsms_text][cmsms_text animation_delay=”0″]

A Layers segítségével egyszerűen és gyorsan készíthetünk tökéletes weboldalakat. Mobilbarát, reszponzív honlap néhány perc alatt.

[/cmsms_text][/cmsms_column][cmsms_column data_width=”1/2″][cmsms_html]PGlmcmFtZSB3aWR0aD0iNDk3IiBoZWlnaHQ9IjI4MCIgc3JjPSJodHRwczovL3d3dy55b3V0dWJlLmNvbS9lbWJlZC9sUm9nWTZxS0J2USIgZnJhbWVib3JkZXI9IjAiIGFsbG93ZnVsbHNjcmVlbj48L2lmcmFtZT4=[/cmsms_html][/cmsms_column][/cmsms_row][cmsms_row data_padding_bottom=”50″ data_padding_top=”0″ data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_bg_size=”cover” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_position=”top center” data_color=”default” data_padding_right=”3″ data_padding_left=”3″ data_width=”boxed”][cmsms_column data_width=”1/2″][cmsms_featured_block text_width=”100″ text_position=”center” text_align=”left” top_padding=”0″ bottom_padding=”0″ animation_delay=”0″]

A Layers wordpress “fogd és vidd” honlapkészítő szoftverrel átlátható, mobilbarát weboldalt készíthetünk szinte azonnal.

honlapkészítés design worpdress

  • Ingyenes, és a készítők szerint az is marad
  • Design felületekkel is elérhető
  • Nyílt forráskód és kiegészítőkkel tarkított háttér
  • A Woocommerce webáruház készítő klienssel kompatibilis

A WordPress Layers felület segítségével gyorsan, precízen, élő környezetben készíthetünk akár egy webáruházat is, programozói tudás nélkül.

 

[/cmsms_featured_block][cmsms_button button_link=”http://www.layerswp.com/download/layers/” button_target=”self” button_text_align=”center” button_style=”cmsms_but_shadow” button_font_weight=”600″ button_font_style=”normal” button_border_style=”solid” button_bg_color=”#4ecdc4|100″ animation_delay=”0″]Layers letöltése[/cmsms_button][/cmsms_column][cmsms_column data_width=”1/4″][cmsms_image align=”none” caption=”layers wordpress admin felület” animation_delay=”0″]2226|http://kreativ-honlap.hu/wp-content/uploads/2015/05/hero-image11-300×173.png|medium[/cmsms_image][/cmsms_column][cmsms_column data_width=”1/4″][cmsms_image align=”none” caption=”Mobilbarát, reszponzív” animation_delay=”0″]2224|http://kreativ-honlap.hu/wp-content/uploads/2015/05/iphone-theme-11-150×300.png|medium[/cmsms_image][/cmsms_column][/cmsms_row]

Konverzió optimalizálás és keresőoptimalizálás

Keresőoptimalizálás és konverzió optimalizálás

Keresőoptimalizálás és konverzió-optimalizálás

 

A cím természetesen nem a legjobb, ha nem szakember olvassa. Íme a magyarázat:
Honlapunkra egy adott időszakban 100 keresés történik – ez legyen egyenlő a megjelenések számával, ami a keresőt illeti.
A 100 látogatóból 2-en kattintanak az oldalra – ez legyen a konverziónk értéke – jelen esetben 2.
Ha szeretnénk 4 ügyfelet, természetesen nem éri meg addig hirdetni az oldalt (vagy türelmesen várni a csodára), amíg el nem érjük a 200 keresési megjelenést. Főleg azért nem, mert senki nem garantálja, hogy 200 megjelenés esetén már 4-en kattintanak.
A megoldás tehát a konverzió optimalizálás. Ez természetesen része a keresőoptimalizálásnak, sőt a honlapkészítés egyik fókusza. Még inkább igaz, hogy egyszerűen következménye annak.
A keresőóriás sajnos nem nézi tétlenül, ha várakozunk a vásárlóinkra, akik lehetnek akár nézelődők is. A lényeg, hogy ránk kattintsanak és ne meneküljenek el honlapunkról.
Megfelelő keresőoptimalizálással és konverzió optimalizálással olcsóbbak lesznek a hirdetéseink, előnyösebb pozíciót kapunk a keresőkben, honlapunk “önmagától” elindul felfelé a ranglétrán.

Honlapkészítés és keresőoptimalizálás audit

Honlapok újratervezésénél legfontosabb a meglévő oldalak auditálása

Az auditálás, vagy nevezzük elemzésnek, fontos célja a keresőoptimalizálás. Hazánkban ez gyakorlatilag a google-ben való első oldali megjelenést jelenti. Sokak számára. Pedig ennél bonyolultabb a helyzet!

Keresőoptimalizálás = látogatottságnövelés

A keresőoptimalizálás (SEOsearch engine optimization) fókuszpontja a honlapkészítés idejében meghatározott kulcsszavak kedvező pozícióban tartása a Google és más keresők listáin.

 

A keresőoptimalizálás valódi értéke, hogy a keresést végzők konkrét igényét vásárlói konverzióra válthatjuk, azaz nálunk költi el pénzét, vagy találja meg a keresett információt.

A keresőoptimalizálás nem általános megoldás honlapunk működésére, de elengedhetetlen feltétele annak. Megfelelő tartalmi tervezéssel, keresőoptimalizálással a honlapkészítés folyamatának közel 80%-át elvégeztük!

Keresőoptimalizálás és honlapkészítés audit

SEO Audit alapok – azoknak akik érdeklődnek a téma iránt

 

Title

Az oldal elsődleges címe <title>, a legfontosabb tartalmi szegmens. A cím optimális esetben legfeljebb 40 karaktert tartalmaz és az oldalt meghatározó kulcsszóval kezdődik.

Meta leírások

A title mellett második legfontosabb seo követelmény a meta leírás. A leírás megjelenik a keresési találatok között. Célszerű teljes értékű adatokat, elérhetőséget is megadni. A karakterek száma itt is kiemelkedően fontos. Általában 150-200 karakterből áll.

Meta kulcsszavak >>> nem kell

A meta kulcsszavakat 2009 óta nem használjuk. Ezzel nem érdemes foglalkozni.

H tag-ek

Nagyobb súlyt képviselnek a címsorok (H1) és alcímek (H2, H3, H4). Ezek a címsorok, vagy kiemelt szövegek, fejlécek akkor érik el céljukat, ha bizonyosan mindegyik szerepel egy adott kulcsszóból.

Képek keresőoptimalizálása

Mindig ellenőrizzük, hogy a weboldalunkon lévő képekre vonatkozó leírások szerepelnek-e a forráskódban! Ezek az úgynevezett alt tagok, melyek információval szolgálnak a kép tartalmáról.

A képek elnevezése szintén kiemelten fontos. Gondoljunk a képkereső funkciókra.

  • DCIM3628.jpg

helyett legyen a képek neve beszédes:

  • honlapkeszites_gyor.jpg

Keresőbarát URL-ek ellenőrzése

Az url-ben szereplő kulcsszavak, kifejezések nagyon fontosak! Meglévő oldal esetén óvatosan bánjunk velük. Az azonnali megváltoztatás kárt is okozhat, ha nem megfelelő szakember végzi. Honlapkészítés esetén, amennyiben új oldalról van szó, vagy új domain-re költözik a honlap, nem kell foglalkozni a változtatással. A felépítést tekintve kiemelten fontos, hogy ne alkalmazzunk elsőrangú kulcsszót az url elején. Ezt underscore hibának tekinti a kereső.

 

A minőségi tartalom

 

Mindenek felett áll a tartalmi feltöltés. Honlapkészítés nem létezik megfelelő szöveges tartalom nélkül. A keresők mára tökéletesen elemzik az oldal tartalmát. Összehasonlítva a vetélytársakéval, elemezve a felhasználók viselkedéséből nyert statisztikai adatokkal.

 

Változó algoritmusok

Nem árulunk zsákbamacskát. Vagy mégis? A tegnap munkája hamar semmivé válhat, ha nem dolgozunk megfelelő, magát folyamatosan képző szakemberrel. Íme néhány példa:

Ugyanilyen érdekesség az elmúlt időszakban, hogy előnyben részesít a kereső minden mobiltelefonra alkalmas oldalt. Ezt reszponzív honlapnak hívjuk. Lényege, hogy a honlap alkalmazkodik a felhasználó által használt készülék felbontásához és igazodik a legjobb elrendezés és olvashatóság érdekében.

A Bing is megköveteli a mobilbarát oldalt (forrás HWSW)

A Bing is megköveteli a mobilbarát oldalt

Követi a Google példáját a Microsoft – egy algoritmusfrissítéssel a Bing keresőben is rangsorolási szignállá válik az oldalak mobilbarát kialakítása, ami pár hónap múlva látható átrendeződéseket eredményez majd a keresési találatokban. A Microsoft azonban a Google-től eltérően nagyobb hangsúlyt fektet a relevancia és a mobiloptimalizált kialakítás egyensúlyára, és a legrelevánsabb oldalakat akkor sem bünteti szigorúan, ha azok nem rendelkeznek “mobilbarát” címkével.

Nem kellett sokat várni arra, hogy a Google “mobilegeddonja” után a Microsoft is frissítse Bing keresőjének mobilos rangsorolási algoritmusát. A keresőóriás bevallása szerint a mobilos Google keresések száma már túlnőtt az asztali böngészőkön, ez a tendencia pedig indokolja a mobilbarát kialakítás nyomatékosítását. Ezt pedig a Microsoft sem hagyhatja figyelmen kívül, ha releváns szeretne maradni a mobilos keresési piacon, ahol a Google 83 százalékos részesedésével szemben jelentős hátrányban van a maga 6 százalékával.

A Bing is ráfekszik a mobilra

A Bing később lépett (és kicsit bizonytalanabb is), mint a Google: bár az elmúlt hónapban már többször fel lehetett fedezni egyes oldalaknál a mobilbarát címkét, az eredmények csak pár hónap múlva lesznek szemmel láthatók a találati lista átrendeződésében, ezzel kapcsolatosan pontos dátumot nem közölt a cég. A “mobilbarát” címke célja, hogy a felhasználók számára jelezze a könnyen olvasható, nem túl nagy méretű, eszközhöz illeszkedő megjelenítésben közölt releváns tartalmat. “A Bingben zajló felhasználói interakciók alapján is észrevehető, hogy a mobilon böngésző felhasználók gyorsabban elégíthetik ki információéhségüket az olyan találatok segítségével, amelyek mobilraoptimalizált oldalakon jelennek meg.” – mondja a Microsoft.

A Bing blogján már olvashatók a fő kritériumok, melyek a Google szempontjaival megegyeznek. A mobilbarát megjelenítés alapja a megfelelő vizuális elrendezés,  amiben a navigáció jól látható, és elkülönített a többi elemtől. Nem megengedett a horizontális görgetéses megjelenés, az oldalnak reszponzívan illeszkednie kell az adott eszköz szélességéhez, hogy az nagyítás és görgetés nélkül is olvasható legyen. Ehhez hozzátartozik a megfelelő betűméret, és a HTML kódban megadott megjelenítési tagek célszerű használata is.Amennyiben az oldal videót is tartalmaz, annak formátuma kompatibilis kell legyen az eszközzel, a lejátszásnak pedig elérhetőnek kell lennie mobileszközről is.Fontos a relevancia

Ezen szempontok betartása azonban önmagában nem elegendő a jobb találati helyezés eléréséhez, a domináns faktort még mindig a relevancia jelenti. Ezt annyira komolyan veszi a Bing, hogy a Google-től eltérően a legrelevánsabb találatokat tartalmazó oldalakat akkor sem bünteti szigorú csúszással a listán, ha azok nem mobilbarát kialakításúak. A cég tisztában van vele, hogy ez a megközelítés még sok finomítást igényel a jövőben, az egyensúly megtalálása pedig nem egyszerű. A kérdés, hogy a felhasználók hogyan fogadják majd ezt a gyakorlatban: jobban érdekli-e őket az, hogy releváns információkat tartalmaz az oldal, miközben az nehezen kezelhető és olvasható a kijelzőn – miközben pont az utóbbi jelenség kiszorítása lenne a találatok mobilbarát rendezésének célja.

A cég pár héten belül nyilvánossá teszi saját, a Google mobilbarát tesztjéhez hasonló eszközét is, amellyel a webmesterek ellenőrizhetik oldaluk mobilbarát címkére való alkalmasságát, és segíti őket a fellelhető hibák javításában.

Médiaközponttá hízik a Spotify (hwsw)

Visszatér a Twitter a Google keresőjébe (hwsw)

Visszatér a Twitter a Google keresőjébe

Négy év elteltével felújítja együttműködését a Google és a Twitter, így a kereső a találati oldalon relevánsnak ítélt Twitter-bejegyzéseket kiemelten, beágyazott formában is megjelenít. A funkció egyelőre csak a google.com oldalon (mobilböngészőkön keresztül) és az azt használó androidos és iOS-es hivatalos keresőappokon működik, de a Google dolgozik az asztali verzión és a nyelvspecifikus aldoméneken is.

Újra bekerülnek a tweetek a Google keresési eredményei közé, jelentette be a Twitter és aGoogle is hivatalos blogbejegyzésekben. A két cég négy év szünet után újította fel együttműködését – 2011-ben a Twitter akkori operatív igazgatója, Ali Rowghani nem hosszabbította meg az akkor lejáró megállapodást. Rowghani döntését azzal indokolta, hogy egy ilyen együttműködéssel a cég túl sok kontrollt enged ki a kezéből a tartalommegjelenítéssel kapcsolatban, és a Google keresési eredményei közé történő beágyazás csökkenti a Twitter natív felületére látogatók számát.

Iparági források szerint az is közrejátszott a szakításban, hogy az egyre népszerűbb Twitter az addigiakhoz képest új, számára kedvezőbb feltételekhez akarta kötni az üzlet folytatását: jelentősen emelni szerette volna az éves díjat, nagyobb részesedést kívánt a keresési eredmények között megjelenített tweetek melletti hirdetési bevételekből, nagyobb kontrollt a beágyazási felület felett és több visszalinkelést a Twitter saját oldalára. Az érdekellentéteket végül nem sikerült elsimítani, a Microsofttal viszont megegyeztek (a Bingre vonatkozó eredeti együttműködés a Google-ét követően fél évvel járt le), ahogy a Yahoo-val is.

Rowghani azóta távozott a Twittertől, és úgy fest, a cég vezérigazgatója, Dick Costolo hajlandó kompromisszumokra azért, hogy az egyébként nem aktív Twitter-felhasználókat is megpróbálja becsábítani a szolgáltatásra a Google keresőn keresztül. A pálfordulás érthető, az utóbbi időszakban ugyanis lassult a mikroblog-oldal növekedése, és Costolo elemzői konferenciahívásokon is egyértelművé tette, hogy minden eddiginél több „parlagon heverő” terjeszkedés lehetőséget igyekszik kihasználni. A Google az üzlet értelmében újra közvetlenül hozzáférhet a Twitter valós idejű adatfolyamához, és nem kell az erőforrásigényesebb, hiányos és nem valós idejű eredményeket produkáló crawleres indexelési módszerre hagyatkoznia.

Először februárban írta meg a Bloomberg amerikai üzleti lap belsős forrásokra hivatkozva, hogy az év első felében visszatérhetnek a tweetek a Google keresési eredményei közé, tegnap pedig a keresőóriás és a Twitter is megerősítette, hogy folytatják évekig szünetelő együttműködésüket. A funkció egyelőre csak a google.com oldalon (mobilböngészőkön keresztül) és az azt használó androidos és iOS-es hivatalos keresőappokban működik, de a Google dolgozik az asztali verzión és a nyelvspecifikus aldoméneken is. Használata nem igényel túlzottan sok „pluszmunkát”: ha a felhasználó akarja, lekérését kiegészítheti a twitter szóval, vagy akár hashtagekkel, de a kereső ettől függetlenül is megmutatja az eredmények tetejére pozícionálva a témába vágó tweeteket.

Az együttműködéssel a Google is nyer, a találati oldalon így helyet kapnak a valósidejű információk, ami a Twitter erősségét képezi. A fontosabb történések (katasztrofák, sportesemények, stb.) lekövetésével ugyanis a Google keresője hadilábon áll, ezt a hiányosságot tudja hatékonyan pótolni a twitteres tartalom beemelése.

Ma délután indul az internetkonzultáció

Ma délután indul az internetkonzultáció (forrás sg.hu)

Hétfő délután két órától lehet megválaszolni az internetről és a hazai digitális fejlesztésekről szóló nemzeti konzultáció (InternetKon) húszpontos kérdéssorát – jelentette be az InternetKon előkészítéséért és lebonyolításáért felelős miniszterelnöki biztos. Deutsch Tamás elmondta: a csaknem ötmillió hazai Facebook-felhasználó a közösségi oldalon meglévő profiljával, az ügyfélkapu-hozzáféréssel rendelkező mintegy 1,9 millió ember pedig ügyfélkapus azonosítással nyilváníthat véleményt a július végéig tartó periódusban, de arra is lehetőség van, hogy valaki a nemzeti konzultáció honlapján regisztrálva vegyen részt a párbeszédben. Az a 2,5-3 millió ember, akinek nincs internet-hozzáférése, az 1200-nál is több e-Magyarország-pont segítségével kapcsolódhat be a világhálón zajló nemzeti konzultációba, amelynek minden, 14. életévét betöltött magyar állampolgár a részese lehet.

A konzultációt kérésükre a kezdetektől figyelemmel kísérő Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság (NAIH) auditja mindent kifogástalannak talált a konzultáció vizsgálata során. A miniszterelnöki biztos “szép és értékes” szimbólumnak nevezte, hogy az internet világnapján indul el a nemzeti konzultáció e szakasza, és arról beszélt: arra számít, hogy sokan nyilvánítanak véleményt a feltett kérdésekről, de – függetlenül a folyamatba bekapcsolódók számától – a kormányzat a válaszok alapján hozza meg internettel kapcsolatos döntéseit.

Deutsch Tamás az elmúlt fél év legnagyobb közös sikerének nevezte, hogy míg tavaly októbere “egy rossz és elhibázott kormányzati elképzelésről” és az az ellen megnyilvánuló társadalmi tiltakozásról szólt, addig napjainkban – alapvetően a nemzeti konzultációnak köszönhetően – az a kérdés, hogy hogy mikor, hogyan és milyen lépésekben csökkentik Magyarországon az internetezést érintő adókat. “Mára világossá vált, hogy az internetadó elképzelése halott, ez a rossz elképzelés soha nem fog feltámadni” – hangsúlyozta a politikus.

Február elején kezdődött meg az internetről szóló nemzeti konzultáció, amelynek során március végéig küldhették be kérdésjavaslataikat a polgárok. Ez idő alatt 68 ezren látogattak el a konzultáció honlapjára, az internetkon.hu-ra. A 4618 bejegyzésből 2770 tartalmazott kérdés- vagy témajavaslatot, ezek 1152 konkrét kérdést jelentettek. Ebből állította össze a miniszterelnöki biztos stábja azt a húsz kérdést, amelyet újabb egyeztetést követően jóváhagyásra a kormány elé terjesztettek. A hétfői sajtótájékoztatón Deutsch tamás ismét jelezte: a július végéig beérkező válaszokat, véleményeket összegző előterjesztés szeptember végére kerül a kormány asztalára.