Sg.hu – Szűk mocsár a magyar e-kereskedelem

A tízmilliós Magyarország harmada van csak az online korban, néhány kereskedő uralja a teljes piacot és köztük borzasztó erős árharc van a kevés vásárlóért.

… az online kereskedők a robbanást várják és az offline szféra a bezárástól tart, addig a beszállítóknak kvázi mindegy hol kerül eladásra az árujuk, de pont ezért sokkal nehezebben reagálnak a piaci változásokra…

 

Forrás: Sg.hu – Szűk mocsár a magyar e-kereskedelem

Helyi vállalkozásnak helyi marketing kell!

A cím megfogalmazásakor több ismerősöm is eszembe jutott. Mind helyi kisvállalkozók egy városban. És mind egy problémával küzdenek: növekedni szeretnének.

A növekedés persze lehet kényszer is, ahogy látjuk legtöbb esetben. Új ügyfelek kellenek, új bevételi forrásra van szükségük, hogy háttérben tarthassák vagy épp megelőzhessék a konkurenciát. Így működik ez leginkább.

üzleti piacelemzés és webmarketing

Naponta akár többször is keresik őket levélszeméték, azaz a kéretlen mindent jól tudó marketing guruk. És igen, valóban mindent tudnak! Csak ez egy vállalkozáshoz kevés! Ők marketingesek. Nem az üzlet tulajdonosai. Nem tudnak az ismerőseim fejével gondolkodni, mert nem itt élnek, nem helyiként gondolkodnak. Általános érveik persze megkérdőjelezhetetlen tények. De mit ér ez egy speciális környezetben. Aligha tudok olyan esetet felsorolni, amikor a “felejtsd el helyi lapokban való hirdetést” helyett a “google-ben hirdesd magad” azonnal működne. És a költségét is aránytalanul tüntetik fel.

konkurencia elemzés

A kreativ-honlap tapasztalata az, hogy egy helyi vállalkozó a saját szolgáltatását úgy tudja érvényre juttatni a vonzáskörzetén belül (ami egy város + 10-30 km), hogy az ott élők szokásainak és szókincsének megfelelően kommunikál.
Mindezt teszi úgy, hogy hatékony, megfizethető felületeken mutatja meg magát.
De ettől még nem leszünk “tulajdonosi szemlélettel rendelkező” üzletemberek. Akkor mi alapján ajánljuk magunkat?
A helyzet a következő:
Hirdetjük a marketing szolgáltatásunkat – majd megkeresnek minket egy ajánlatért. És nem tudunk válaszolni. Nincs ár, nincs idő. Nem tudjuk.
Meglátogatjuk a vállalkozót. Először interneten, aztán személyesen. Utána el is mondjuk, hogy megkerestük. Nem terveztünk. Spontán próbáltunk meg rátalálni a szolgáltatására. Megvizsgáltuk ki ő igazából azon a piacon, amit képvisel. És persze, amit mi is képviselünk majd reklámjainkban. Ezt követően meglátogatjuk a szerintünk leginkább látható és számunkra (szubjektív) legrelevánsabb céget. És kérdezünk. Ajánlatot kérünk. Elemzünk.
Ha nekünk, laikus embereknek válaszok és kérdések jönnek-mennek, abból egy szakember (jelen esetben a megbízónk) sokkal több információt képes előásni. Folyamatos üzleti piacelemzést követően valódi marketinget, igazi segítséget kap tőlünk az ügyfél. Minden esetben szükségünk van a hozzá nem értő és a szakember véleményére is. Miért?
Azon a területen, amelyen a vállalkozó dolgozik, nem szakemberek élnek! Hétköznapi, átlagemberek, akik meg szeretnék vásárolni a szolgáltatását.

ügyfélszerzés

Ezeket az embereket együtt megismerhetjük. Nekünk van időnk és tudáshiányunk ahhoz, hogy életszerűen kérdezzünk, elemezzünk konkurenciát, partnereket. A megbízónk az általunk felépített tudásbázisból valódi irányt építhet.

Ha a megbízó valós információval rendelkezik a piacáról, az őt körülvevő cégekről, vásárlókról, mi is garantált eredményeket biztosíthatunk tudásunkkal.

Olyan helyi vállalkozások, mint pl. fodrász, műkörmös, ügyvéd, élelmiszerbolt, iskola, könyvelő, építőipari vállalkozás, takarítócég, szakáruház, magángyógyászat, fogorvos, stb. nem általános marketinget használnak a fejlődéshez. Nekik piac- és konkurencia-elemzés, piacfeltárás szükséges.

Ezt nyújtja a kreativ-honlap.

 

 

Az a bizonyos pillanat…

etoaudi

Ez lesz a Facebook Messenger legjobb funkciója forrás bitport

A beszkennelhető profilkódok használatával sokkal egyszerűbb az ismerősök hozzáadása.

A csevegő alkalmazások fejlődését nem csak az jelzi, hogy egyre nagyobb felhasználói táborral rendelkeznek, hanem az is, hogy a szolgáltatók igyekeznek a lehető legtöbb tevékenységünket ezekre a platformokra terelni. Ebben a Facebook Messenger élen jár, ezért is jönnek a chat képességekbe csomagolt egyéb (pl. pénzküldés, járatfoglalás) funkciók, ami hamarosan egy újjal egészül ki.

Link és Kód

A Messengeren való kapcsolatfelvétel eddig úgy történt, hogy az egyéb körülmények között találkozók, egymást megismerő emberek a nevek, vagy egyéb adatok alapján rákerestek egymásra a Facebookon. Ez nem mindig vezet eredményre, főleg akkor, ha a keresett személy nem pont azzal a névvel szerepel a közösségi oldalon, vagy igen, de az a név túlságosan általános.

A Facebook ezt két módszerrel igyekszik még könnyebbé tenni, amelyek közül az egyik az egyedi linkek alapján történő beazonosítás. Ez a Facebook profilhoz hasonlóan képzett URL (m.me/[felhasználónév]), ami tartalmazza az ottani felhasználónevünket, így a böngészőben a Messenger webes felületét megnyitva közvetlenül elvezeti hozzánk azt, akivel kommunikálni szeretnénk. A FB-os nevünk egyébként az, amit a böngésző akkor ír ki, ha a saját profilunkra kattintunk (facebook.com/név).

A másik és egyben sokkal elegánsabb megoldás a Messenger Codes használata. Ez leginkább a QR kódok metodikájára hasonlít azzal a különbséggel, hogy a kört formázó kódot a felhasználó profilképe alkotja körülvéve pöttyökkel és vonalakkal. Ez hamarosan minden felhasználó profiladatai között megtalálható lesz (mobilon), amit egy másik mobil kamerájával, azaz az ott futó Messenger alkalmazással lefotózva azonnal bekerül az ismerősök közé.

Minden út a Messengerbe vezet

Ha az olvasókat ez a folyamat a névjegykártyák kicserélésére emlékezteti, akkor az nem véletlen. A Facebook ezekkel az újításokkal is arra törekszik, hogy a Messenger ne egy időnként, baráti kapcsolatok fenntartására használt felület legyen, hanem az a csatorna, ahol lehetőleg az összes (akár üzleti) társas, virtuális érintkezésünket bonyolítsuk.

Az új lehetőségek iOS, és Android mobilokon egyaránt elérhetők lesznek, de az első hullámba szokás szerint az iPhone tulajdonosok kerülnek bele. Szerencsére földrajzi korlátozás sem lesz a funkciókat illetően, így a világ összes Messenger felhasználója meg fogja kapni az újdonságokat egy frissítés formájában. A bejelentéssel egy időben érkezett még az az információ, hogy a FB Messenger már havi 900 millió aktív felhasználóval rendelkezik.

A Facebook megváltoztatja a mobilos felületét

 

Egyelőre még csak néhány felhasználónak elérhető az újítás, de ha minden jól megy, hamarosan mindenki az új felülettel fog majd találkozni.

A dizájn váltás lényege, hogy több lehetőséget kapjon a felhasználó arra, hogy szűrje az elé kerülő tartalmakat. Ezért a felület aljára kerül majd a fő idővonal linkje és mellé azok a topikok, amiket korábban beállítottunk vagy lájkoltunk.

Ennek köszönhetően nagyobb szabadságunk lesz abban, hogy milyen témák, bejegyzések fogadjanak minket a bejelentkezés után.

Forrás: kisalfold.hu

Online marketing trendek 2016-ban

Online marketing trend előrejelzés a 2016-os évre. Számos online marketing eszköz, mint a social media marketing, a keresőoptimalizálás, a Facebook és Google PPC hirdetések továbbra is részét lesz a marketing mixnek, de számos újdonság is teret nyer.

Forrás: Online marketing trendek 2016-ban

A fiatalok körében egyre kevésbé a Facebook az irányt adó közösségi média: nézzük, hova “menekül” a fiatal generáció

Leáldozóban a Facebook sikere? Ezt azért nem mondanánk, de a fiatalabb korosztály esetében valóban igaz lehet az állítás. A tizenévesek más platformokra térnek át, ismerd meg Te is a részleteket!

Forrás: A fiatalok körében egyre kevésbé a Facebook az irányt adó közösségi média: nézzük, hova “menekül” a fiatal generáció

Index – Tech – Figyelmeztet a Gmail a veszélyes linkekre

A Gmailnek olyan értesítőrendszere van, amely figyelmezteti a felhasználót, ha olyan linkeket akarnának megnyitni, amelyek fertőzött oldalakra visznek. Ha valaki nem biztonságosnak ítélt szolgáltatásból kap levelet, egy piros ikon jelzi a kockázatot.A Google most azt mondta, hogy már 44 napja elindította ezt a szolgáltatást. Azóta 25 százalékkal nőtt a biztonságosnak mondott szerverekről érkezett emailek aránya.A Chrome már egy ideje figyelmezteti a felhasználót, ha olyan oldalra menne, amely kevésbé biztonságos. Ezt a funkciót viszik át most a levelezőbe. A Gmail még azelőtt figyelmeztet a veszélyes oldalra, mielőtt a Chrome megnyílna. Így a felhasználónak elég ideje van meggondolni magát.

Forrás: Index – Tech – Figyelmeztet a Gmail a veszélyes linkekre

Index – Tech – Magyar app az Apple egyik felfedezettje

Az iPad Pro eladását segíti a háromfős budapesti csapat által kifejlesztett Shapr3D tervezőapp.

Forrás: Index – Tech – Magyar app az Apple egyik felfedezettje